keskiviikko 17. helmikuuta 2016

41. Simulaatiopedagogiikka

OSAAMISTAVOITTEET
-Tuntee simulaatiopedagogiikan peruslähtökohdat ja osaa suunnitella oppimisprosessin- tai tilanteen, joka edistää oppimista simulaatioilla
TEEMAT
-Simulaatiot pedagogisena toimintatapana.
-Simulaatiota hyödyntävän oppimisprosessin suunnittelu.
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
-Tee oppimisprosessin kuvaaja ,joka havainnollistaa simulaation käyttöä jonkin prosessin /tilanteen suunnittelussa.
Julkaise kuvaaja verkossa ja linkitä oppimismerkkihakemukseesi


Kommentti Jukka Niinimäen hyvään AC-luentoon:
Visumon tuottaman Kiltakoulut 360 -ympäristön tekeminen on aloitettu aikaan jolloin ThingLinkiä ei ollut, ei ainakaan meidän tiedossamme. Tässä välissä olemme käyttäneet ThingLinkiä, mutta saatamme siirtyä takaisin Visumon ympäristöön, koska tänä syksynä sinne on voinut lisätä itse hotspotit, kuten ThingLinkissä.

Oppimisprosessin kuvaajan tein ohjeesta poiketen Preziin, koska ilmaisilla Popplet-tunnuksilla en voi enempää Poppletteja luoda. Prezillä saa myös sekä holistisen että serialistisen oppijan näkökulmat helposti esiin. Aihe valikoitui juuri valmistelemani Kiltakoulut-valmennus osaamismerkein täykkärihaun mukaisesti. Sen käsittelyyn vaikutti paljon Ammattiopisto Tavastian sote-alan opettaja Sari Kenraalin kuvaus potilastilanteiden simulaatiosta lähihoitajien koulutuksessa oppilaitoksemme Pedamessuilla tammikuussa 2016.

Ajattelen, että ammattitutor-tilanteen simulointi on täydennyskoulutettaville opettajille hyödyllinen erityisesti siksi, että tuskin kenelläkään on omasta nuoruudestaan kokemusta tutoroitavana olemisesta.

1 kommentti: